vrijdag 25 juli 2014

Dag 9. Jasper in the lead

De taakverdeling tijdens onze vakanties zijn vaak simpel: ik verzin, Bart plant en stuurt en ik rijd. Dat blijkt ons op de beste plekken te brengen. Vandaag hebben we daar echter een rolwijziging in gehad; Jasper heeft een deel van het plannen en sturen overgenomen.

We hadden een verplaatsdag vandaag: van Nipinawassee naar San Francisco. Dat is op de kaart 2 keer rechts en een keer links, en daarmee een best saaie weg langs veel, erg droge, heuvels en bergen. Omdat de mens toch moet eten hadden we gisteren bedacht dat de outlet mall bij Livermore een mooie plek voor een tussen/lunch stop zou zijn. Niet zo zeer omdat het landschap daar mooi is, maar wel omdat we op dit moment op zoek waren naar nieuwe schoenen (voor mij: mijn oude hardloopschoenen hebben de Panorama trail niet zonder kleerscheuren overleefd), nieuwe schooltas (voor Carlijn) en "gewoon" skate shirts voor Jasper. We hebben het allemaal gevonden, inclusief een extra trui voor Jasper, die een paar mooie deals wist te vinden zodat Carlijn ook nog een gratis shirtje kreeg. Het belangrijkste voor mij was dat ik schoenen vond die pasten én waarop ik later meteen kon gaan lopen. Dat de pubers New Balance eigenlijk een fout merk vinden, en deze schoenen dat ook wel zijn (denk aan de clip van Run DMC - en de schoenen die je daarin ziet, alleen dan zonder de zwarte strepen), interesseert me niets!
Resultaat van een paar uur shoppen. Let op het hippe dekbed van het appartement
 
Daarna was het niet zo ver meer naar San Francisco. De omgeving werd iets groener, de temperatuur lager en de auto's steeds kleiner. Onze Ford Explorer was in Yosemite een van de middelmaatjes, hier is het duidelijk een van de grotere auto's. De routeplanner tante Sygic leidde ons vlekkeloos naar het AirBnB appartement, midden in de Cole Valley. Dat is een goede gok geweest. Deze wijk staat vol met naturefood winkels, yoga studio's en de mooie klassieke huizen die ik altijd in gedachten had als het over San Francisco ging. Sterker nog, dit appartement ís de begane grond van zo'n typisch huis.
Inclusief de typische mist: Golden Gate Bridge

Het onderste appartement (daar waar de boom bijna door het raam naar binnen groeit), is voor 3 dagen van ons.
Omdat Jasper van te voren wist waar het appartement lag, had hij al uitgezocht dat we vlak bij de hippie wijk zitten, waar dé muziekwinkel van San Francisco en omgeving te vinden is: Amoeba. Nadat onze überhippe buurman (die zich voorstelde met de melding dat ze vandaag muziek gingen maken maar we er waarschijnlijk niets van gaan horen) ons ook al op die winkel attendeerde, was het plan snel gemaakt.

Eigenlijk een plaatje uit de jaren 80: rommelen door de bakken met LP's.
Toen was het moment daar; wij gaven de routeplanning uit handen aan onze puberzoon. Die niet alleen de perfecte wandelroute had bedacht, maar ook veel beter paste tussen de hippe, skatende en hippie populatie in de wijk. We hebben dan ook minimaal een uur in de muziekwinkel doorgebracht. Om daarna, onze ogen uitkijkend over de bewoners, nog een tijdje door Haight te slenteren. Nog een burger eten en een flesje wijn scoren voor vanavond, en het was tijd om terug naar huis te strompelen.
Want ja, spierpijn is nou eenmaal altijd vervelender de tweede dag.

1 opmerking:

  1. Ik heb een kop thee gezet en in 1x de blogs van dag 2 t/m 9 verslonden. Het is wederom een jaloersmakend tripje familie Maas! Met name Yosemite! Ik was er zelf jaaaaaaaren geleden, maar Marc en ik zijn vastberaden om er samen met de kindjes (als die oud genoeg zijn om het zich later ook te herinneren) naar toe te gaan.

    Heel veel plezier in SF! Ik vond het een geweldig leuke stad (in tegenstelling tot LA). Gaan jullie de 17 Mile Drive nog doen?

    BeantwoordenVerwijderen