donderdag 17 juli 2014

Dag 1. Beetje raar

Tijdens de vlucht bedacht ik allerlei pakkende titels voor dit verslag. Tot ik even snel bij het nieuws keek op het persoonlijk entertainment system, en meer hoorde over de Malasyan Airlines vlucht. Wat een naar verhaal, en wat zijn we blij dat we veilig aan de grond staan in Las Vegas.

Na een voorspoedige reis, dat zeker wel. Met een heleboel vervoersmiddelen: de taxi naar de luchthaven, het busje op de luchthaven en dan een klein turboprop vliegtuigje naar Manchester.  Wist je overigens dat bij het taxiën een van die twee propellers het niet doet? Ik niet, en dat maakte de start niet heel relaxed.
In Manchester mochten we ook 2 keer met de bus, steeds naar een verschillende terminal. Om uiteindelijk in een grote 747-400 te stappen. Dit was echt een prima vlucht, met veel eten, eigen filmpjes en drank zo veel je wilde. De vlucht was toch niet helemaal stressvrij, want helaas vond een lolbroek het nodig om een sigaret te roken in de wc. Gevolg: de piloot liet alle toiletten sluiten, iedereen in zijn stoel en in de seatbelt en de crew ging op zoek naar de dader. En ik zat daar, heel stil en wit, in mijn zetel met extra beenruimte vooral extra te zweten.

Het laatste busje van de dag was die naar de autoverhuurder. Die natuurlijk, haar goed recht, allerlei upgrades en verzekeringen aan wilde smeren, waar we niet gevoelig voor zijn. In de garage was het even wachten (zij vonden de ford escape een standaard suv, ik wist dat het een kleinere was), maar uiteindelijk konden we wegrijden met een Ford Explorer. 9300 mijl op de teller, vol met usb poorten en allerlei elektronische toeters en bellen. Volgens mij een maatje groter dan geboekt, maar je hoort ons niet klagen.

Om te voorkomen dat we meteen in slaapvallen hebben we nog even boodschappen gedaan en gegeten. Met een pizza die even groot is als het wiel van onze SUV, vullen we onze magen en zijn we nu bijna klaar om echt te gaan slapen. Wat kun je toch moe worden van niets doen en getransporteerd worden.

@alle volgers die afkomstig zijn van allesamerika.com: Ja, wij zaten vandaag ook in die vlucht vanuit Dusseldorf/Manchester. Wie niet;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten